mandag den 26. februar 2007

OSCAR MIN VEN


Forsøgte at holde mig vågen til den store Oscar finale igår nat fra Hollywood. Det lykkedes desværre ikke helt da vik gik i seng i national skuffelse over den manglende anerkendelse til Susanne Biers Efter Bryllupet. Men hun kan vel nå det endnu. Det var tilgengæld spørgsmålet om den berømmede instruktør Martin Scorcese på 74 år, som bl.a. står bag storslåede film som Goodfellas, The Aviator og Gangs of New York, ville opnå en Oscar i levende live efter 5 mislykkedes forsøg. Det gjorde han så eftertrykkeligt med både medste instruktion, film, klipning plus en jeg ikke husker. Har ikke haft fornøjelsen af at se The Departure endnu, men der venter givetvis et medrivende gangsterdrama, som jo er hans speciale. Jeg syntes Martin Scorcese virker som en herlig type og klappede i mine små hænder da jeg tjekkede teksttv tidligere idag. Når men ellers ved jeg ikke helt hvordan jeg har det med det Hollywood Glamour. Syntes på den ene side det tendere en gang opreklameret selvforherligelse, men er på den anden side netop fascineret af glamouren mm.. Berømmelsen, succeen, den store kunst, den manglende kunst, det kunstige, de smukke, solstrålehistorierne, pengene osv. det drager altsammen må jeg bryde sammen og tilstå. Og Hollywood har jo trods alt også leveret timevis for ikke sige månedsvis af underholdning til min ydre såvel som indre skærm. Man, eller i alt fald jeg, kan jo ikke undgå at blive påvirket. I den forstand er jeg vel betydeligt mere indoktrineret og hjernevasket af Hollywood end DR`s børneprogrammer i 70èrne og nuværende nyhedsprogrammer mm. som nogen stadig ynder at beskylde for at være tendentiøst venstreorienteret ??? Når men jeg kan jo så trøste mig med at Hollywood eftersigende er venstreorienteret efter amerikanske forhold og vi så da også en hvis Hr Gore blive hyldet igår, så der er måske noget om snakken. Højdepunktet for mit vedkommende var da også den slet skjulte antydning fra festens vært Ellen, om at Al Gore vandt men alligevel tabte det seneste præsidentvalg da han blev offer for mærkværdige hændelser i forbindelse med optællingen af stemmer i George Bushs brors guvernør stat. Gore fik vist iøvrigt også en Oscar for sin film om den globale opvarmning, som faste læser af denne blog vil vide optager mig meget. GO GORE! Så den glæder jeg mig også til. Alt i alt er Oscar uddellingen da trods alt meget uskyldig og når heldigvis ikke Nobelprisen i anseelse. Og lidt spænding og glamour kan man jo altid godt bruge...så drømmer vi lidt...så kan vi lidt endnu...måske vinder jeg i lotto...

3 kommentarer:

Lene Zøllner Jensen sagde ...

Herhjemme havde vi også store planer om at følge Oscaruddelingen. Herfra var motivet at det er den største modebegivenhed i verden og det er af stor betydning for modebranchen, hvem der har hvilkens kjole på osv. Ligeså nysgerrige var vi selvfølgelig også på hvilke priser gik til hvem? Og herhjemme fra ved jeg at jeg skal til at holde med nogle andre - for det er altid mine favoritter der taber. Sådan er det også med sportslige begivenheder. Oscaruddelingen er vel en sport i sig selv - bare marchen op ad den lange røde løber - vi tale vel nærmest kilometer. Nå men en smuk Helen Mirren - der står sin alder ved og har talje alligevel - en prydelig Penelope Cruz i en grisefarvet marengsunderdel - det gør da det hele værd. Tim holdt sig vågen - jeg sov, skulle jo også på job - og mine favoritter vinder jo ikke alligevel, før næste gang - hvor jeg holder med de andre. Håber IKKE du vinder i Lotto - bare for din egen skyld. Kh Lene.

Anonym sagde ...

Amiable brief and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.

Anonym sagde ...

Easily I agree but I contemplate the post should prepare more info then it has.