søndag den 25. februar 2007

André Derain på Statens Museum for kunst




Jeg undskylder dem som er surfet forgæves efter nyt på denne blog på det seneste, men har været optaget andetsteds. Idag vil jeg dog lige fortælle lidt om den særudstilling med Andrè Derain som Zara og jeg var på idag på Statens museum for kunst. Fin udstilling, meget varierende billeder, både i stil og motiv. Noget af det som fascinerede mig og som man også kan fornemme på disse billeder, er hvad jeg vil kalde en bevidst valgt "dårlig opløsning" i store prikker, som giver billederne en helt unik struktur, som selvfølgelig varierer med afstanden. Jeg kendte ikke meget til Derain men syntes han er fascinerende også selvom han åbenbart fik et blakket ry i forbindelse med 2 verdenskrig. Men male kunne han. Så det kan anbefales at slå et smut forbi.

0 kommentarer: